היי חברס
טוב לראות אתכם שוב 🙂

איך עברו עליכם הימים האחרונים עם הרגישים שלכם? תרגלתם את מה שדיברנו?
הלך טוב?
ספרו לי שאוכל לעזור כדי שנוכל להתקדם יחד באותו הקצב.

היום נדבר קצת על התנהגויות שיעזרו לנו בתהליך –
נלמד איך ללמד ארצה, אחרכך נעביר את ההתנהגות זאת לתוך הכלוב.

איך אתם מלמדים ארצה?

היום אנחנו נשתמש בשיטת למידה שנקראית "luring" למה? כי זה מה שהכי קל לי להעביר לכם דרך כתיבה שתבינו בצורה הטובה ביותר.
היא שיטת למידה שמבוססת על "אמנות הפיתוי", אני מובילה את הכלב למקום הרצוי ומתגמלת אותו בסוף האקט על שיתוף הפעולה ועל ביצוע ההתנהגות הרצויה.

אז, אם הכלב שלכם יודע את האות "שב" מעולה. תתחילו משם.
בקשו ממנו לשבת ומיד לאחר מכן קחו את היד ממש אל מתחת לסנטר שלו והובילו אותו בעזרת החטיף (שצריך להיות מספיק שווה על מנת שהוא לא יוריד ממנו את העיניים) עד למטה.
שימו לב – הציבו קריטריונים נוחים ללמידה, גם עבורכם וגם עבור הכלב.
אם צריך – תנו לו חיזוקים על ביצוע גם אם ההתנהגות אינה מושלמת עדיין, זה לגמרי בסדר.
אנחנו לוקחים את מה שהכלב שלנו נותן לנו וגורמים לו לחוות הצלחה עם זה.

כשהצלחתם להוריד אותו לשכיבה המשיכו לחזק אותו עד הרגע שאתם אלה שמכריזים על אות שחרור ונותנים עוד חיזוק אחד הצידה – למה?
כי החופשי שאתם נותנים תמיד צריך להיות יותר שווה וערכי מהחופשי שהם נותנים לעצמם.
ארצה בהגדרת ההתנהגות אומרת – אתה יורד לארצה עד שאני מבקש אחרת.

יהיה לכם מאוד קל לעבוד על משטח שהכלב מכיר כבר או לא מכיר, זה גם בסדר.
זה יותר קל להם להכליל את העובדה שהם צריכים לשכב על המגבת או במיטה שלהם מאשר בריצפה – דווקא בגלל שזה נראה אחרת והם יכולים לייחס לזה משמעות נפרדת.

אחרי שהכלב שלכם למד את ההתנהגות (אפילו אם זה עדיין עם לורינג) הכניסו את המגבת/המיטה/המשטח לתוך הכלוב ועבדנו על זה שם.
כעת, התחילו לעבוד על משך הפעולה, על המרחק ביניכם.
הכל – בקריטריונים המתאימים לכלב ובהפרדה אחד מהשני, מה זה אומר בהפרדה?
כשאנחנו עובדים על משך אנחנו עובדים רק על משך!
כשאנחנו עובדים על מרחק אנחנו עובדים רק על מרחק! (וכמובן… תמיד אחרי עבודת משך)
כשאנחנו עובדים על לרווח בין תדירות החיזוקים שאנחנו נותנים – אנחנו עובדים ר-ק על זה
קיצר, הבנתם 🙂

אז, נראה לכם שתעמדו בזה?
לכו לדרך,
אני כאן עבור כל דבר שתצטרכו.

כתיבת תגובה